Niewykształcony i niepiśmienny mężczyzna, który całą wiedzę o świecie czerpie z ekranu telewizora, przypadkowo zostaje prezydentem Stanów Zjednoczonych. Jego pusta, populistyczna retoryka przekonuje bowiem decydentów, że jest właściwym człowiekiem, by przewodzić państwu. Brzmi znajomo? W ostatnich latach Wystarczy być zyskało jeszcze bardziej ironiczny wydźwięk. Niezależnie od tego niezwykłe dzieło Ashby'ego, będące zwieńczeniem jego twórczości z lat 70., już wcześnie miało status klasyka. Oparty na powieści Jerzego Kosińskiego komediodramat to komiczna parabola o naiwnym i nieco dziecinnym Chaunceyu Gardnerze, który po śmierci pracodawcy wkracza do krainy waszyngtońskiej elity. Film to niezapomniany popis aktorski Sellersa, idealnie wcielającego się w postać prostego człowieka, którego banalne stwierdzenia zostają zinterpretowane jako prawdy objawione geniusza. Wsparciem są dla niego Shirley MacLaine, Jack Warden i Melvyn Douglas (zdobywca Oscara za rolę szarej eminencji). Wystarczy być cechuje trudna do osiągnięcia równowaga pomiędzy dramatem a komedią. Ashby stworzył obraz, który jest ostro satyryczny, a jednocześnie każe akceptować przywary przedstawionych postaci. Na tym właśnie polega geniusz Ashby'ego.
(1929-1988) zasłynął początkowo jako montażysta (Oscar za dramat W upalną noc z 1967 roku), szybko jednak zajął się reżyserią. Jego filmy stały się wizytówką amerykańskiej rewolucji: korzystając z ciętego, inteligentnego dowcipu, Ashby został patronem Ameryki walczącej z rasizmem, wojną w Wietnamie czy zaściankowym konserwatyzmem.
1970 Właściciel / The Landlord
1971 Harold i Maude / Harold and Maude
1973 Ostatnie zadanie / The Last Detail
1975 Szampon / Shampoo
1976 By nie pełzać na kolanach / Bound for Glory
1978 Powrót do domu / Coming Home
1979 Wystarczy być / Being There