Główną bohaterkę graną przez Olivię Wilde poznajemy w trakcie jednej z jej domowych "interwencji". Wysportowana kobieta masakruje mężczyznę, który maltretował swoją żonę, i upewnia się, że już nie będzie stanowił zagrożenia. Wraz z rozwojem akcji zobaczymy więcej podobnych scen, a zarazem dowiemy się, co kieruje tą samotną mścicielką. Fabuła przywodzi na myśl Kill Billa, ale filmowi Daggar-Nickson daleko od jego komiksowości. Strażniczka to obraz do bólu realistyczny, akcja toczy się podczas przytłaczającej zimy na ponurych przedmieściach, w przydrożnych motelach, barach i parkingach gdzieś w stanie Nowy Jork. Przemoc nie jest tu potraktowana lekko i z przymrużeniem oka, lecz staje się jedynym narzędziem w rękach kobiet, które inaczej nie mogą wyjść z trujących związków. Choć tematyka jest jak najbardziej na czasie, dramat Daggar-Nickson nie zamienia się w publicystykę. Strażniczkę trzeba obejrzeć: to rzadki przypadek filmu, w którym wymierzana sprawiedliwość może nam dać coś w postaci uczciwego katharsis - pisało "Variety" po premierze filmu na festiwalu SXSW.
Reżyserka i scenarzystka pochodząca z Australii. Po przeprowadzce do Nowego Jorku napisała i wyreżyserowała film krótkometrażowy Dead Hands. Następny krótki metraż reżyserki, The Light in the Night, otrzymał grant The American-Scandinavian Foundation. Strażniczka to jej fabularny debiut.
2010 Dead Hands (short)
2011 The Light in the Night (short)
2018 Strażniczka / A Vigilante