W swoim pełnometrażowym debiucie Ari Aster udowadnia, że najlepsze horrory są często najprostsze - aby porządnie kogoś nastraszyć, wystarczy stary dom i kilku członków nieco dysfunkcyjnej rodziny. Jak przystało na film, który rozpoczyna się nekrologiem, Dziedzictwo. Hereditary opowiada przede wszystkim o żałobie. I o tym, jak dziwne formy może czasem przyjąć - przynajmniej w rodzinie Grahamów, usiłującej poradzić sobie ze śmiercią babki, której, jak się szybko okazuje, nikt tak naprawdę nie znał. Ani jej córka odtwarzająca w coraz tragiczniejsze wydarzenia spotykające jej bliskich, ani tym bardziej wnuki: nastoletni Peter i mała Charlie. Aster toruje sobie drogę do pierwszej ligi Hollywood z pomocą Toni Collette i Gabriela Byrne'a w najlepszych rolach od lat oraz doskonałych zdjęć swojego wieloletniego współpracownika, polskiego operatora Pawła Pogorzelskiego. W międzyczasie gwarantuje widzom nerwowe podskoki na kinowym fotelu. "Spoczywaj w pokoju"? Nie tym razem.
Amerykański reżyser i scenarzysta. Dorastał w Nowym Jorku. Jako reżyser zadebiutował kontrowersyjnym krótkim metrażem The Strange Thing About the Johnsons. Studiował w AFI Conservatory, gdzie poznał swojego późniejszego współpracownika, operatora Pawła Pogorzelskiego. Jego pełnometrażowy debiut z udziałem Toni Collette i Gabriela Byrne'a pokazano m.in. na festiwalu Sundance i obwołano jednym z najlepszych horrorów ostatnich lat. Obecnie pracuje nad filmem Midsommar.
2011 The Strange Thing About the Johnsons (short)
2013 Munchausen (short)
2014 The Turtle’s Head (short)
2016 C’est La Vie (short)
2018 Dziedzictwo. Hereditary / Hereditary